Ni vet att jag gillar att prata mc och motor och idag ska vi snacka MC Team1 och deras bänkning mc, det vill säga Dynojet bromsbänk. Det är nämligen så att Mc Team1 har verkstadsutrustning som heter duga, en Dynojet bromsbänk med många fördelar. Man kan nämligen dels använda den för att effekt mäta och därmed optimera din MC. Och att just otimera din motorcykel behöver man egentligen inte göra. Men har man till exempel bytt avgaspipor på sin motorcykel så kommer detta innebära att förhållandena i motorn har ändrats och är därmed inte vad den egentligen är iställd för. De motorcyklar som har förgasare köper man därmed ett dynojet-kit till som innehåller munstycken, nålar och fjädrar och därefter kan man göra injusteringen av dessa i brämsbänken.

Men hur använder man då bänkning för mc?

Jo, det är nämligen så att man med dynojet bromsbänk har en motor med insprutning. Det finns dessutom en databox som kallas för power commander som kopplas in i det befintliga tändsystemet. Där efter så kallas det för att man mappar, det vill säga justerar, insprutningen för bästa effekt. Mappningen man gör innebär egentligen att man optimerar värdena via commandern vilket gör att en motorcykel ofta får både bättre toppeffekt men också väldigt bra nog får ett jämnare effektregister. Jag kan prata i en evighet om denna fantastiska verkstadsutrustning men det du också bara behöver lägga på minnet är att det är MC Team1 som gör det möjligt för detta i Borås. Ta kontakt med den här auktoriserade verkstaden med lång erfarenhet av MC så lovar jag dig att du kommer bli otroligt nöjd oavsett om det bara handlar om en service eller om du kanske behöver göra något större jobb på din hoj. MC Team1 for the win!